Hogyan mérhetjük az oldalbetöltési időt GA4-ben? (Google Analytics 4)

Berecz Csaba

Berecz Csaba

GA4 és GTM útmutató oldalbetöltések méréséhez

Szeretnéd követni az oldalak betöltési idejét a GA4-ben (Google Analytics 4)? Ha eddig a Universal Analytics nevű korábbi verziót használtad a Google Analyticsből, akkor talán te is kíváncsi vagy, hogy hova tűntek a „Webhelysebesség” jelentések a GA4-ben. Jelenleg nincs ehhez kapcsolódó jelentés a GA4-ben, és nincsenek oldalbetöltési idő metrikák sem. A Google talán hozzáad időbetöltési metrikákat a GA4-hez, ezért nézzük meg, hogy hogyan küldhetjük el az oldalaink betöltési idejét a Google Analyticsnek a Google Tag Manager segítségével.

Mielőtt elkezded

Először is, kell egy Google Tag Manager fiók (GTM), és létre kell hoznod egy GA4 konfigurációs címkét a GTM konténeredben.

1. lépés: Variable (változó) létrehozása

Létre kell hoznod egy egyéni (ha angol nyelven használod a felületet, akkor „custom”) JavaScript változót, amely a következőket tartalmazza:

Ez így fog kinézni GTM-ben:

gtm oldal betoltes merese ga4 1

Ez az egyéni JavaScript változó a Performance Navigation Timing API-t használja, és kiszámítja az időt (milliszekundumban) a loadEventEnd és a startTime között, ami az oldalbetöltési időt adja meg. Ezután a milliszekundumok számát másodpercekre alakítjuk át.

Pro tipp: Módosíthatod a szkriptet úgy, hogy milliszekundumokat jelentessen a másodpercek helyett, ha részletesebb jelentést szeretnél az oldalbetöltési időről a Google Analyticsben. Itt van egy olyan JavaScript verzió, amely milliszekundumokat ad helyett:

2. lépés: Trigger (aktiválási szabály) létrehozása

A következő lépés egy aktiválási szabály létrehozása, amelynek bekövetkeztével majd el fog sülni a későbbi lépésben létrehozandó GA4 esemény címkénk. Létre fogunk hozni egy triggert a „Window Loaded” szabály használatával. Ez a szabály akkor aktiválódik, miután az oldal teljesen betöltődött a böngészőben. Így néz ki a GTM-ben:

gtm oldal betoltes merese ga4 2

Ezután létrehozunk egy második triggert is. Ezt a szabályt fogjuk használni ahhoz, hogy ne aktiválódjon a GA4 esemény címkénk, ha az egyéni JavaScript változónk negatív értéket ad vissza. Így kell kinéznie a GTM felületén:

gtm oldal betoltes merese ga4 3

3. lépés: Tag (címke) létrehozása

Most, hogy rendelkezünk az egyéni JavaScript változóval, amely rögzíti az oldalbetöltési időt, és létrehoztuk az aktiválási szabályokat, itt az ideje létrehozni a GA4 esemény címkénket. Ez a címke elküldi az oldalak betöltési idejét a Google Analytics 4-nek. Íme a címke:

gtm oldal betoltes merese ga4 4

Az eseményt page_load_time-nak neveztem el, de te bárminek elnevezheted az eseményt, amit szeretnél. Az oldalbetöltési időt másodpercekben (seconds) is elküldöm a Google Analyticshez a loading_time_sec paraméterrel.

4. lépés: Paraméter létrehozása

Most, hogy létrehoztuk az egyéni page_load_time eseményünket, regisztrálnunk kell a loading_time_sec paraméterünket a GA4-ben. Ehhez szerkesztési vagy adminisztrációs engedélyre van szükség a Google Analyticsben. A „Adminisztrálás” menüpontba kell mennünk, majd az „Egyedi definíciókba” és létre kell hoznunk egy új egyéni metrikát, hogy felhasználhassuk a paraméter értékét a jelentéseinkben. Így van beállítva az egyéni metrika a GA4-ben:

gtm oldal betoltes merese ga4 5

5. lépés: tesztelés (preview) és közzététel (publish)

Az utolsó lépés a címke, kiváltók és változó tesztelése a GTM konténerben. Itt láthatod, hogy az oldalbetöltési idő értéke elküldésre kerül a GA4-be:

gtm oldal betoltes merese ga4 6

Amikor készen állsz, közzéteheted a konténeredet. Mostantól mérheted az oldalbetöltési időt a GA4-ben!

Berecz Csaba

Berecz Csaba

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .

Hasonló cikkek

A Google Ads 5 fő kampánytípusa

Rövid összefoglaló a Google Ads által kínált kampánytípusokról. Minden kampánytípusnak sajátos előnyei vannak, és a vállalkozásoknak figyelembe kell venniük a céljaikat, a célközönségüket és a hirdetési stratégiájukat a megfelelő típus kiválasztásakor. A kombinációk és az optimalizáció segíthetnek a hirdetési eredmények

Tovább olvasom »

A PPC hirdetések legfőbb típusai

Ha PPC hirdetésekkel szeretnénk berobbantani üzletünket, általában két nagy cég kerül először a látószögbe, nem érdemtelenül: a Meta (Facebook+Instagram) és a Google. Az ezeken futtatott PPC hirdetések különböző platformokon jelennek meg, és különféle stratégiákat lehet alkalmazni őket. A ráfordított pénz

Tovább olvasom »