A PPC hirdetések legfőbb típusai

Berecz Csaba

Berecz Csaba

Ha PPC hirdetésekkel szeretnénk berobbantani üzletünket, általában két nagy cég kerül először a látószögbe, nem érdemtelenül: a Meta (Facebook+Instagram) és a Google. Az ezeken futtatott PPC hirdetések különböző platformokon jelennek meg, és különféle stratégiákat lehet alkalmazni őket. A ráfordított pénz szempontjából pedig nagyon nem mindegy, hogy mi a célunk a kampánnyal és ahhoz melyik hirdetési típust használjuk és hogyan.

A két fő típus

A Google Ads által kínált számos kampánytípus marketing technológiai szempontból két nagy típusba sorolható: a keresési típusú hirdetések (Search/Shopping Ads) és a megjelenítési hirdetések (Display Ads).

A Search kampányok nem a marketing funnel tetejére céloznak, hanem inkább a közepére vagy az aljára, mivel itt már kifejezett érdeklődés mutatkozik a vásárló részéről, ami abban nyilvánul meg, hogy a felhasználók saját maguk keresik meg a termékeket vagy szolgáltatásokat, és ez a keresési hirdetések konverziós arányát általában növeli a Displayhez képest.

A Display kampányok viszont az érdeklődés és tudatosság szakaszára fókuszálnak, mivel a hirdetések vizuális formában, például kép- vagy videóhirdetésekként jelennek meg, és célzottan jutnak el a kiválasztott célközönséghez, még akkor is, ha azok nem aktívan keresik a terméket vagy szolgáltatást.

google ads search / keresési hirdetés

A Search / Keresési hirdetések

A keresési típusú hirdetések a Google kereső használatakor a weboldal legtetején, mint termékadatlap (Google Shopping) vagy a keresési listában, mint szponzorált szöveges hirdetés jelenik meg, az organikus találatok előtt.

A keresési hirdetések célja az, hogy a felhasználók számára releváns hirdetéseket jelenítsék meg a Google keresési eredményeiben. Ez lehetővé teszi a vállalkozások számára, hogy közvetlenül azoknak a felhasználóknak jelenjenek meg, akik kifejezetten olyan kulcsszavakat használnak, amelyek kapcsolódnak az általuk kínált termékekhez vagy szolgáltatásokhoz.

Google Ads Display vagy megjelenítési hirdetés

A Display / Megjelenítési hirdetések

A Display típusú hirdetések sokféle helyen és módon megjelenhetnek, hiszen a Google Display Network az internet nagyrészét lefedi, a legnívósabb híroldalakat is beleértve, de a megjelenítési helyek között szerepel a YouTube és a Gmail is.

Ezek a hirdetések vizuális formában, például kép- vagy videóhirdetések formájában jelennek meg, célzottan kiválasztott célközönségek számára. Ezek különösen hatékonyak lehetnek a márkaépítésben és a tudatosítás növelésében.

A Meta hirdetéseit a Facebook és Instagram platformokon helyezik el. A Metán csak Display típusú hirdetés fut, hiszen nincsen olyan kereső motorja, mint a Google-nek (ettől függetlenül nem lebecsülendő a hatékonysága.) Itt a különböző hirdetéstípusok közé tartoznak a cselekvésre ösztönző hirdetések, a videóhirdetések, a galéria- vagy carousel-hirdetések és még sok más. A Facebook hirdetéseket általában azért használják, hogy kölcsönhatásba lépjenek a célközönséggel, és építsék a közösségüket.

Összességében mindkét platform sokféle hirdetési típust kínál, és a legjobb eredmények elérése érdekében érdemes a célcsoport, a cél és a marketing funnel fázisának megfelelően kiválasztani a megfelelő típust.

Berecz Csaba

Berecz Csaba

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .

Hasonló cikkek

Google Ads Performance Max

A Google Ads Performance Max kampánytípusa

A digitális marketing világában folyamatosan fejlődnek és változnak az online hirdetési lehetőségek. Az egyik legizgalmasabb és forradalmi újdonság, amit a Google bemutatott, a Performance Max kampánytípus. Ez a kampányformátum a digitális marketing automatizálás egy új szintjét képviseli, lehetőséget adva a

Tovább olvasom »
google consent mode

Mi az a Google Consent Mode?

A Google Consent Mode egy olyan eszköz, amelyet a Google fejlesztett ki annak érdekében, hogy segítse a weboldalakat az adatvédelmi szabályozásoknak való megfelelésben, különös tekintettel az Európai Unió Általános Adatvédelmi Rendeletére (GDPR). Ez a szolgáltatás lehetővé teszi a weboldalak számára,

Tovább olvasom »
touchpointok, vagyis érintkezési pontok a marketingben

A touchpointok szerepe a marketingben

A touchpointok definíciója A vásárlói touchpointok, vagy érintkezési pontok, azok a helyzetek vagy csatornák, ahol a fogyasztók kapcsolatba kerülnek egy márka, termék vagy szolgáltatás üzenetével. Ez magában foglalhatja a hagyományos média reklámoktól (pl. televízió, rádió, nyomtatott hirdetések) kezdve a digitális

Tovább olvasom »