Ha PPC hirdetésekkel szeretnénk berobbantani üzletünket, általában két nagy cég kerül először a látószögbe, nem érdemtelenül: a Meta (Facebook+Instagram) és a Google. Az ezeken futtatott PPC hirdetések különböző platformokon jelennek meg, és különféle stratégiákat lehet alkalmazni őket. A ráfordított pénz szempontjából pedig nagyon nem mindegy, hogy mi a célunk a kampánnyal és ahhoz melyik hirdetési típust használjuk és hogyan.
A két fő típus
A Google Ads által kínált számos kampánytípus marketing technológiai szempontból két nagy típusba sorolható: a keresési típusú hirdetések (Search/Shopping Ads) és a megjelenítési hirdetések (Display Ads).
A Search kampányok nem a marketing funnel tetejére céloznak, hanem inkább a közepére vagy az aljára, mivel itt már kifejezett érdeklődés mutatkozik a vásárló részéről, ami abban nyilvánul meg, hogy a felhasználók saját maguk keresik meg a termékeket vagy szolgáltatásokat, és ez a keresési hirdetések konverziós arányát általában növeli a Displayhez képest.
A Display kampányok viszont az érdeklődés és tudatosság szakaszára fókuszálnak, mivel a hirdetések vizuális formában, például kép- vagy videóhirdetésekként jelennek meg, és célzottan jutnak el a kiválasztott célközönséghez, még akkor is, ha azok nem aktívan keresik a terméket vagy szolgáltatást.
A Search / Keresési hirdetések
A keresési típusú hirdetések a Google kereső használatakor a weboldal legtetején, mint termékadatlap (Google Shopping) vagy a keresési listában, mint szponzorált szöveges hirdetés jelenik meg, az organikus találatok előtt.
A keresési hirdetések célja az, hogy a felhasználók számára releváns hirdetéseket jelenítsék meg a Google keresési eredményeiben. Ez lehetővé teszi a vállalkozások számára, hogy közvetlenül azoknak a felhasználóknak jelenjenek meg, akik kifejezetten olyan kulcsszavakat használnak, amelyek kapcsolódnak az általuk kínált termékekhez vagy szolgáltatásokhoz.
A Display / Megjelenítési hirdetések
A Display típusú hirdetések sokféle helyen és módon megjelenhetnek, hiszen a Google Display Network az internet nagyrészét lefedi, a legnívósabb híroldalakat is beleértve, de a megjelenítési helyek között szerepel a YouTube és a Gmail is.
Ezek a hirdetések vizuális formában, például kép- vagy videóhirdetések formájában jelennek meg, célzottan kiválasztott célközönségek számára. Ezek különösen hatékonyak lehetnek a márkaépítésben és a tudatosítás növelésében.
A Meta hirdetéseit a Facebook és Instagram platformokon helyezik el. A Metán csak Display típusú hirdetés fut, hiszen nincsen olyan kereső motorja, mint a Google-nek (ettől függetlenül nem lebecsülendő a hatékonysága.) Itt a különböző hirdetéstípusok közé tartoznak a cselekvésre ösztönző hirdetések, a videóhirdetések, a galéria- vagy carousel-hirdetések és még sok más. A Facebook hirdetéseket általában azért használják, hogy kölcsönhatásba lépjenek a célközönséggel, és építsék a közösségüket.
Összességében mindkét platform sokféle hirdetési típust kínál, és a legjobb eredmények elérése érdekében érdemes a célcsoport, a cél és a marketing funnel fázisának megfelelően kiválasztani a megfelelő típust.