A Winterbaby projekt

Az alábbiakban bemutatjuk, hogy hogyan készül el élesben egy olyan webáruház, mint a Winterbaby.

Kezdve a márka pozicionálásától, az arculattervezésen át a tényleges weboldal elkészítéséig.

A márka születése

A Winterbaby projekt a termékötlettel kezdődött. Egy olyan, kisgyermekekre méretezett overál megalkotása, mely extra meleg, víz- és szélálló, könnyen tisztítható és gyönyörű megjelenést kölcsönöz a legkisebbeknek. A márkát a H&M fölé és a designer márkák alá pozícionáltuk, mert piaci rést véltünk felfedezni a két minőség- és árkategória között.

weboldal készítés
winterbaby-logo

Arculattervezés

Miután a termék és a pozícionálás megtörtént, a következő fázis a hozzáillő arculat megtervezése volt. A koncepció szerint hideg, téli színekkel operáltunk, ezekkel teremtettük meg a téli hangulatot, mint keretet, melynek középpontjába a hidegtől megvédő overálokat állítottuk, hiszen szülőként elsődleges fontosságú gyermekünk jóléte.

A logót ezzel együtt úgy alkottuk meg, hogy az egyszerre közvetítse a termékekben rejlő performance és design elemeket. Egyfajta harmóniát igyekeztünk alkotni a két merőben eltérő előny között, ezért választottuk a Nourd betűtípust, és ágyaztuk be egy minimalista pasztell közegbe. A könnyen lerajzolható és megjegyezhető hópehely ezután már kézenfekvő döntés volt.

A termékfotózás

A következő fázis a termékfotózás volt. Itt már fontos szempont volt, hogy a fotózás során elkészült képeket elsősorban a webshopban, internetes hirdetésekben, és a social media felületeken fogjuk felhasználni. Emellett az arculathoz való illeszkedés szintén rendkívül fontos szempont volt. A fotózás 35 Celsius fokban történt, nyár közepén, így kihívás volt elővarázsolni a téli hangulatot, azonban végülis sikerült.

A különböző arányú képeket változatosan tudjuk felhasználni különböző képernyőméreteken és eltérő megjelenésű hirdetésekben.

a_winterbaby_projekt_termekfoto
winterbaby-webshop-mobil

A weboldal megtervezése

A Winterbaby egy one-product webshop. Ennek megfelelően az egész weboldalt a Winterbaby overál köré szerveztük.

Egy olyan webshopot képzeltünk el, ami a lehető leghatékonyabb módon kommunikálja a látogatókkal a termék előnyeit és a lehető legkönnyebb és leggördülékenyebb felhasználói élményt nyújtja a vásárlást illetően.

Ezentúl fontos szempont a vállalatirányítás segítése okos automatizmusokkal és funkciókkal, mint az automatikus e-mailek kiküldése, termékszintű készletkezelés, több fajta fizetési mód integrálása, automatikus számlázás, készletfeltöltés esetén vásárlói értesítő e-mail, feliratkoztató és hírlevélküldő rendszer integrálása, több fajta szállítási módozat beépítése stb.

Külön hangsúlyt fektettünk a reszponzivitásra, hiszen szemelőtt tartjuk, hogy a látogatók 90%-a mobilképernyőről nézi a Winterbabyt.

Social media jelenlét kialakítása

A sikeres működéshez elengedhetetlen a megfelelő social media jelenlét. A Winterbaby célközönsége alapvetően az Instagramon található, így a legnagyobb hangsúlyt erre a platformra fektettük. A jó minőségű, utómunkált profi fotók jó alapanyagot szolgáltatnak az igényes posztok elkészítéséhez. Emellett az arculathoz illeszkedő egyszerű, könnyen olvasható szöveges grafikákkal kommunikáljuk a termék különböző előnyeit az Instagram tábor felé.

Fontos célunk, hogy az Instagramról a weboldalra navigáljanak, ahol a vásárlást elvégezhetik, ezért minden lehetséges alkalommal hivatkozást készítünk a winterbaby.hu-ra.

winterbaby-instagram

A projekt sikeres átadása

A Winterbaby webáruház 2022.09.01-én indult útjára. Azóta sikeresen teljesítette az első szezonját és még nagyobb várakozásokkal, kibővített termékpalettával készül a következőre.